İN THE CLASSROOM
Listen again:Tekrar dinle.
May l open the window? Pencereyi açabilir miyim?
Sorry,not right now. Afedersin,şimdi değil.
Yes,you may.
May l come in? İçeri girebilir miyim?
Yes, you may.
No, you may not.
May l sit down? Oturabilir miyim?
Of course,sit down please!Tabi ki,oturun lütfen.
Circle the correct word.Doğru kelimeyi daire içine alın.
Ask and answer:Soru sor ve cevapla.
Can l open the window?Pencereyi açabilir miyim?
Yes you can. Evet açabilirsin.
Can l answer the question?Soruyu cevaplandırabilir miyim?
Yes,you can.
Can l sit down? Oturabilir miyim?
No, you can't.
Can l drink milk?Süt içebilir miyim?
Yes,you can.
Listen and order the pictures:Dinle ve resimleri düzene koy.
Prepare a poster of classroom rules.Sınıf kuralları ile ilgili bir pster hazırla.
Raise your hand to speak:Konuşmak için elini kaldır.
Finish your work on time:İşini zamanında bitir.
Be a good friend to everyone:Herkese iyi bir arkadaş ol.
Always tell the truth:Her zaman doğruyu söyle.
Be polite:Kibar ol.
Be on time:Zamanında ol.
Share with others:Diğerleriyle paylaş.
Keep the classroom tidy:Sınıfı düzenli tut.
Always work hard:Her zaman sıkı çalış.
Don't worry be happy:Endişe etme mutlu ol.
Try to make others happy:Diğerlerini mutlu etmeye çalış.
Smile! Gülümse!
Listen to the teacher :Öğretmeni dikkatli dinle.
Respect each other:Birbirinize saygı duyun.
Be quiet:sessiz ol.
Be polite! Kibar ol!
Finish your work on time: Çalışmanı zamanında bitir.
Keep the classroom clean! Sınıfı temiz tut.
Raise your hand! Elini kaldır.
craft : Beceri, hüner, sanat, zanaat; gemi; hile; uçak.
Obey all the classroom rules.
Bütün sınıf kurallarına itaat et.
Play Simon says.Simon'un dediğini yap.
Listen and circle what you need:Neye ihtiyacın varsa daire içine al.
Glue:Yapıştırıcı.
Paper:kağıt.
PROJECT:Proje.
Prepare a puppet.Bir kukla hazırla.
puppet play: kukla oyunu, kukla gösterisi
puppet show: kukla gösterisi, kukla oyunu
puppeteer: i. kuklacı.
puppetry: i. kukla dünyası
Ask for permission:İzin için sor.İzin iste.
Make requests;istekler yap.Talepler et.
request for proposal: teklif isteme
request program: i. istek programı
request programme: i. istek programı
request sick leave: f. hastalık izni istemek
request stop: durma talebi
requested: [request] f. rica etmek, istemek, resmen istemek, talep etmek, ricada bulunmak
requesting: i. rica etme
Tell your friend what to do:Ne yapacağını arkadaşına anlat.
Can you give me your eraser please? Silgini verebilir misin,lütfen?
Give me your book.Kitabını bana ver.
sing and point:Şarkı söyle ve işaret et.
Thank you=Arigato=Gracias=Grazia=Merci=Danke=Shukran.
Listen, point and repeat:Dinle ,işaret et ve tekrarla.
Listen and match:Dinle ve karşılaştır.
Find extra door:Extra kapıyı bul.
Play a game:Bir oyun oyna.
UNİT 2 : CHİLDREN 'S DAY :ÇOCUKLARIN GÜNÜ
Talk about an animal:Bir hayvan hakkında konuş.
Your friend will guess:Senin arkadaşın tahmin edecek.
lt lives in Africa.lt's big.lt's black and white:O Afrika'da yaşar,büyük ve siyh beyazdır.What is it? O nedir?
lt's a zebra.O bir Zebradır.
Where are you from? Sen nerelisin?
l'm from England:Ben İngilteredenim.
l'm from Japan.Ben Japonyadanım.
l'm from Germany:Ben Japonyadanım.
Where is he from? O neredendir?
He is from lndia.O Hindistandandır.
Listen and match the children to their names.Dinle ve çocukları isimleriyle karşılaştır.
He is Brad.He is from England.He lives in England.O Brad'tir.O İngilteredendir.O İngiltere'de yaşar.
ID CARD:Kimlik kartı.
Name:Aiko Araki
Age:11(eleven)
Country:Japan.
Nationality:Japanese.
Name:Kamala Kampe.
Age:10(ten)
Country:lndia.
Nationality:lndian.
Name:Hans Braun.
Age:10(ten)
Country:Germany.
Nationality:German.
Name:Carlos Ramirez.
Age:10(ten)
Country:Mexico.
Nationality:Mexican.
Are you English? Sen İngiliz misin?
No,l'm not.Hayır ben değilim.
Where are you from? Neredensin?Nerelisin?
l'm from İndia.Ben Hindistandanım.
Aiko has a red and white flag.lt's a Japenese flag.Aiko'nun kırmızı ve beyaz bayrağı var.O Japonya bayrağıdır.
Dress:Kadın elbisesi.
Kimono:Japon kıyafeti.
Poncho:Meksika kıyafeti.
Shalwar:Arap kıyafeti.
Look at the picture.Say:"Where are the children?" Resme bak.Söyle:"Çocuklar nerededir?"
Ask and answer about the children above.Yukarıdaki çocuklar hakkında soru sor ve cevapla.
ls he Mexican? O Meksikalı mıdır?
l think so.Ben öyle düşünüyorum.
Where is she from? O neredendir?
l think she is from Japan. Ben düşünüyorum ki o Japonyadandır.
Prepare a "Children's day" picture.Bir çocuklar günü resmi hazırlayın.
Happy:Mutlu.
Sad.Üzgün.
Children's:Çocukların.
UNIT 3 ÜNİTE 3
FREE TİME: BOŞ ZAMAN
Look at the picture and circle the correct word:Resme bak ve doğru kelimeyi daire içine al.
l like playing basketball.Ben basketbol oynamayı severim.
Listen and number .Then match:Dinle ve numaralandır.Sonra karşılaştır.
l like fishing.
l like taking photographs.
l like playing football.Ben futbol oynamayı severim.
l like playing the guitar.
Listen.Put a tick or a cross.Dinle.Bir tik at ya da çarpı at.
Find Ahmet's room.Ahmet'in odasını bul.
Listen and circle the words you hear.Dinle ve duyduğun kelimeleri daire içine al.
Watching cartoons.Çigi filmler seyretmek.
Diving:Dalış.
Riding a bike:Bisiklet sürme.
Playing chess.Satranç oynamak.
Fishing:Balık tutmak.
Collecting coins:Madeni para toplama.
Doing puzzles:Yapboz yapmak.
Climbing.Tırmanmak.
Listen again and find.Which is Tom's favorite hobby?Tekrar dinle ve bul.Tom'un favorihobisi nedir?
Play a game.Lip-read and guess.Bir oyun oyna.Dudak oku ve tahmin et.
Camera:Fotoğraf makinesi.
Puzzles:Yapbozlar.
Racket:Raket.
Flute:Flüt.
l like listening to music.Can you give me the CDs?Müzik dinlemek istiyorum.Bana CDs i verir misin?
Here you are.İşte buradalar.
Find the words.Then, ask and answer.Kelimeleri bul.Sonra soru sor ve cevapla.
Do you like doing puzzles?Yapboz yapmayı sever misin?
Yes,l do.Evet,ben severim.
No,l don't.Hayır,ben sevmem.
Do you like origami?Kağıt katlama sanatını sever misin?
John:Yes,l do,l like origami.Evet ,ben origami sanatını severim.
Brad:No,l don't.l dislike origami.Hayır,ben origami sanatını sevmem.
Prepare a chart.Show your free time activities and hobbies.
Bir çizelge hazırlayın.Boş zaman aktivitelerinizi ve hobilerinizi gösterin.
Chart:f. çizelge ile göstermek, plânını çizmek, haritasını yapmak, planlamak
i. çizelge, grafik, tablo; plan, kroki; deniz haritası, portolon, harita köşkü; popüler müzik listesi
Talk about your hobbies.Hobileriniz hakkında konuşunuz.
l like playing football.Ben futbol oynamayıseverim.
Play tic-Tac-Toe.Çapraz bulmaca yap.
Choose one square:Bir kare seç.
Say the hobby.Hobiyi söyle.
İf you are correct,put your X or 0 below.Eğer doğruysan senin X ini veya 0 ını koy.
Get 3 Xs or 0 s in a line first.Be the winner.3 x ya da 3 0 çizgide ilk yaptın.Kazanan ol.
Prepare a questionnaire:Bir anket formu hazırla.
Do you like playing table tennis?Masa tenisi oynamak ister misin?
Yes,l do.
No, l don't.
UNİT 4 ÜNİTE 4
İNGİLİZCE CARTOONCHARACTERS
An elephant can walk.Bir fil yürüyebilir.
A parrot can speak.Bir papağan uçabilir.
A dolphin can swim.
l can't fly.Ben uçamam.
Sing the song again.Use the animals below.
This is Mickey Moose .He can play football.
He can paint.
He can play basketball.
He can read book.
Donalt can't play tennis.
Danalt can play the guitar.
Dothe quiz.Sınavı yap.
Can superman carry a car?
Yes he can carry a car.ephant can walk.Bir fil yürüyebilir.
A parrot can speak.
A dolphin can swim.
l can't fly.Ben uçamam.
Sing the song again.Use the animals below.
This is Mickey Moose .He can play football.
Can SpongeBob make crapburgers? Sünger Bob yengeç burger yapabilir mi?
Yes
Can Pluto ride bike?Pluto bisiklet sürebilir mi?
No.
Can Red Kit ride horse? Red Kit at sürebilir mi?
Yes,he can.
Can Casper fly? Casper uçabilir mi?
Yes.
Look and draw what you have.Sahip olduğun şeye bak ve çiz.
Talk about them.Onlar hakkında konuş.
lt's my camera.l can take photos.O benim fotoğraf makinemdir.Ben fotoğraflar çekebilirim.
Talk about your friend.Sen arkadaşın hakkında konuş.
lt's his camera.He can takes photos.O onun fotoğraf makinesidir.O fotoğraflar çekebilir.
Listen and find.Who is talking?Dinle ve bul.Kim konuşuyor?
Gary is talking.Gary konuşuyor.
Talk about other characters.Diğer karakterler hakkında konuş.
Create your own hero with super powers.Kendi kahramanını süper güçleriyle oluştur.
Then, talk about him.Sonra , onun hakkında konuş.
My hero's name is Sponge Bob.Benim kahramanın Sünge Bobtur.
Heroine:Kadın kahraman
My heroine is Zeyna.
Work in pairs.Look at yourfriend' s hero.Çiftler halinde çalış.Arkadaşının kahramanına bak.
Compare your heros.Kahramanlarını karşılaştır.
My hero can carry a hause,but his hero can't.Benim kahramanın bir evi taşıyabilir.Onun kahramanı taşıyamaz.
UNIT 5 MY DAY: BENİM GÜNÜM
Sing the song again:Şarkıyı tekrar söyle.
l wash my hands in the morning:Ben sabahleyin ellerimi yıkarım.
l go to bed at night.Geceleyin yatağa giderim.
l brush my teeth in the morning.Ben sabahları dişlerimi fırçalarım.
l have dinner in the evening.Akşamleyin akşam yemeği yerim.
l have breakfast in the morning.Ben sabahleyin kahvaltı yaparım.
l comb my hair in the morning.Ben sabahleyin saçlarımı tararım.
l have lunch in the afternoon.Ben öğleden sonra öğleyemeği yerim.
Listen and follow.Dinle ve takip et.
Then,say the sentences.Sonra cümleyi söyle.
Your friend follows.Arkadaşın takip ediyor.
Listen and point.Then say.Dinle ve işaret et.Sonra söyle.
What time is it? What is the time? Saat kaçtır?
lt's half past seven.Saat yedi buçuktur.
What time is it? Saat kaç?
It’s ten o’clock. Saat ondur.
It’s seven o’clock. Saat yedidir.
It’s twenty to one. Bir yirmi var.
It’s five to eleven On bire beş var.
Dikkat: Türkçe de önce saat sonra dakika söylenirken, İngilizce de önce dakika sonra saat söylenir.
Quarter kelimesi kullanılınca başına bir a eklenir.
It’s a quarter to six. Altıya çeyrek var.
It’s a quarter to nine. Dokuza çeyrek var.
Türkçedeki –geçiyor- kelimesinin yerine İngilizce de past kelimesi kullanılır.
It’s twenty past twelve. On ikiyi yirmi geçiyor.
It’s five past one. Biri beş geçiyor.
Listen and write.Dinle ve yaz.
DAYS OF THE WEEK: HAFTANIN GÜNLERİ
Monday - Pazartesi
On Mondays I go to the gym. (Pazartesileri spora giderim.)
Tuesday - Salı
On Tuesdays I cook dinner. (Salıları akşam yemeği pişiririm.)
Wednesday - Çarşamba
I go to an art class on Wednesdays. (Çarşambaları resim kursuna giderim.)
Thursday - Perşembe
I work late on Thursdays. (Perşembeleri geç saate kadar çalışırım.)
Friday - Cuma
On Fridays I meet my friends at the pub. (Cumaları arkadaşlarımla pub'ta buluşurum.)
Saturday - Cumartesi
On Saturdays I go shopping. (Cumartesileri alış-verişe çıkarım.)
Sunday - Pazar
I relax on Sundays. (Pazarları dinlenirim.)
lt's Brad's birtday party.He is turning 10.O Brad'in doğum günü partisidir.O 10 yaşına giriyor.
When? Ne zaman?
On Tuesday.Salı günü.
What time? Saat kaçta.
At half past five.
Happy birtday.Mutlu doğum günü.
Can you come to my party?Benim doğum günüme gelir misin?
When?
lt's on Saturday.
What time?
At half past six.6.30 P.M.
Come and have fun.Gelin ve eğlenin.
lt's my birtday party.O benim doğum günümdür.
The party is in my house.Parti benim evimdedir.
When? On Sunday.
What time? At 4.30 P.M.
PREPARE A CARD FOR YOUR BİRTDAY PARTY. Bir doğum günü kartı hazırla.
Work in pairs.Çiftler halinde çalış.
Ask and learn the time.Soru sor ve zamanı öğren.
When is Dora's birtday party? On Monday.
What time is it? At 5.30 P.M.
UNİT 6 DOING EXPERİMENTS DENEYLER YAPMAK
Microscope:Mikroskop
bottle:şişe
Magnifier:Büyüteç.
Glass:Bardak
What is "goggles" in English?İngilizcede "goggles" ne demektir?
goggles:Gözlükler.
Find the words.Kelimeleri bul.
Look and say the words.Bak ve kelimeleri söyle.
İn:içinde
Under:Altında.
On:Üstünde.
İn front of:Üstünde.
Behind:Arkasında.
Near:Yakınında.
Next to:Bitişiğinde.
Tick the equipment you hear:Duyduğun malzemeleri tik yap.
Listen and label Tom,Kate,Mike and Amanda.Dinle ve Etketle.
Label as:Sınıflandır.
Look at the picture above again.Yukarıdaki resimlere tekrar bak.
lt is in Amanda's hand.O Amanda'nın elinin içindedir.
Where is it? O nerededir?
lt is on the table.O masanın üstündedir.
lt's near the computer.O bilgisayarın yanındadır.
Where are they?Onlar nerededir?
They are in front of the desk.O masanın önündedir.
They are in the pencil box.O kalem kutusunun içindedir.
lt's in the school bag. O okul çantasının içindedir.
She is behind Kate.O Kate' in arkasındadır.
Where is it? O nerededir?
lt's next to chair.O sandalyenin bitişiğindedir.
Let's do an experiment.Listen and circle the words you hear.Haydi bir deney yapalım.Dinle ve duyduğun kelimeleri daire içine al.
Cover:Ört.
Peel:kabuğunu soy.
Pour:Dök.
Mix:Karıştır.
Plant:Dik.
Shake.Çalkala.
Fold:Katla.
Put:Koy.
Guess.Which picture is correct? Tahmin et.Hangi resim doğrudur?
Look at the pictures.Ask and learn their names.Resimlere bak.Sor ve onların isimlerini öğren.
What is" karanfil" in English?Karanfil İngilizcede ne demektir?
Carnation:Karanfil.
Put the carnations in the tubes.Karanfilleri tüplerin içine koy.
Add some different food colorings in the water. Suyun içine farklı gıda renklendiriciler ekle.
Pour some water in the colored water. Renklendirilmiş suların içine biraz su dök.
Be careful.Don't break the tubes.Dikkatli ol.Tüpleri kırma.
Retell the experiment Deneyi tekrar anlat.
Use "lettuce" this time.Bu defa marulu kullan.
Food coloring+water+lettuce=Plants absorb water! Gıda renklendirici+su+marul= Bitkiler suyu çeker.
Make a lemonade fizzy drink.Köpüklü bir limonata içeceği yap.
Fizzy:Köpüklü,köpüren.
Little:Küçük.
Scientists:bilginler
Some sugar:Biraz su.
Some water:Biraz su.
Squeeze a lemon.Bir limon sık.
Add some baking soda and stir.Biraz soda ekle ve karıştır.
Pour some water:Biraz su dök.
Add some sugar,you get a lemonade fizzy drink.Biraz şeker ekle, köpüren bir içecek elde ettin.
Bon appetite! Afiyet olsun!
Have a good meal!Afiyet olsun.
A:Give orders to make a lemonade fizzy drink.Köpüren bir limonata içeceği için talimatlar ver.
B: Mime.Taklidini yap.Mimikle anlat.
UNIT 7 JOBS: MESLEKLER
Look and say the names of the buildings.Then,write.Bak ve binaların adlarını söyle.Sonra, yaz.
Factory:Fabrika.
Hospital:Hastane.
Police station.Polis karakolu.
Theatre:Tiyatro.
School:Okul
Where Do you work? Nerede Çalışıyorsunuz?
I work in the factory.
I work in the office.
I work at the university.
**********************************************
What is your job? Mesleğiniz Nedir?
What is your occupation? Mesleğiniz Nedir?
**********************************************
I am a businessman. Ben iş adamıyım.
I am a doctor. Ben bir doktorum.
I am an engineer. Ben bir mühendisim.
**********************************************
Meslekler/ Jobs
Aşçı : Cook / Cooker (kuuk/ Kuukır)
Asker : Soldier (Solciır)
Avukat : Lawyer (Louyır)
Bakkal : Grocer (Grousır)
Bankacı : Bank Employer
Berber: Barber / Hair Dresser
Boyacı : Painter
Çiftçi : Farmer
Çilingir : Locksmith
Diş Hekimi : Dentist
Doktor : Doctor
Eczacı : Pharmacist
Emekli : Retired
Ev hanımı : Housewife
Fotoğrafçı : Photographer
Garson : Waiter / Waitress
Gazeteci : Journalist
Gümrük Memuru : Custom Officer
Hemşire : Nurse
Hostes : Hostess
İşçi : Worker
A businessman:Bir işadamı.
İtfaiyeci : Fireman,Firefighter
Kitapçı : Bookseller
Kuaför : Hairdresser
Kuyumcu : Jeweller
Marangoz : Carpenter
Memur : Civil Servant
Mimar : Architect
Muhabir : Reporter
Muhasebeci : Bookkeeper, Accountant
Mühendis : Engineer
Noter : Notary Public
Öğretmen : teacher
Pilot : pilot
An officier:Bir memur.
A farmer:Bir çiftçi.
What is your job? Sizin mesleğiniz nedir?
l'm an engineer.Ben bir mühendisim.
Ask and guess.Sor ve tahmin et.
Cut out the pictures.Listen and paste them.Then say.Resimleri kes.Dinle ve onları yapıştır.Sonra söyle.
Listen and put the sentences into order.Dinle ve cümleleri düzene koy.
Listen again and drag them to the correct boxes.Tekrar dinle ve onları doğru kutulara sürükle.
She gets up in the morning.
She goes home in the evening.
He sleeps at night.O geceleyin uyur.
They read books in the afternoon.
She makes tractors in the morning.O sabahleyin traktörler yapar.
He plays games in the afternoon. O akşamleyin oyunlar oynar.
Listen and choose.Dinle ve seç
what time do your have your breakfast ?
I have my breakfast at quarter past six
what time do you go to school ?
i go to school at half past six
what time do yu have your lunch ?
i have my lunch at half past twelve.
what time do banks open ?
they open at half past nine.
what time does your father go to work ?
he goes to work at quarter past eight
What + Yardımcı Fiil + Özne
“ What ” kelimesi Türkçede “ne” anlamına gelmektedir. Bu kelime ingilizce de sıkça
kullanılmaktadır. İngilizce de What soru cümlesine kısa cevap verilemez.
-What is your name?
(Adınız nedir?)
-My name is Ertan.
(Benim adım Ertan’dır)
-What is her phone number?
(Telefon numaranız nedir?)
-Her phone number is 516351321
(Benim telefon numaram ............’dır.
-What is his favorite colour?
(En sevdiğiniz renk nedir?)
-His favorite colour is blue.
(Benim en sevdiğim renk mavidir.
-What are the problems?
(onların sorunları nelerdir?)
-The problems are economic crysis and
nuclear development.
(Sorunlar ekonomik kriz ve nükleergelişimdir.
-What is their surname?
(Onların soyadları nedir?)
-Their surname is Aslan.
(Soyadımız Aslan)