Aile ve rehber öğretmenle sürekli işbirliği içinde olun.
- Değerlendirmeleri çocuğa göre uyarlayın. Zamana dayalı sınavları azaltın.
- Sınıfta kapı pencere gibi dikkat dağıtacak hareketli alanlardan uzak tutun.
- Sınıf rutinlerini açıklayın kuralları yazılı olarak sınıfın bir bölümüne asın.
- Problem davranışlar için davranış düzeltme programı hazırlayın.
- Denetlenebilir tekrar ve pratiğe dayalı bir öğretim tarzı geliştirin.
- İlgisi olan ve başarılı olduğu konularda sorular sorun ve ödevler verin.
- Küçük etkinliklerle çocuğun enerjisini boşaltmasına izin verin [okul1]
-ÖĞRENCİYE zamanı kullanmayı öğretin.
- Davranışların sorumluluğunu üstlenmeyi öğretin.
- Uygun davranış değiştirme tekniklerini (pekiştirme, ayrımlı pekiştirme, simgesel ödül biriktirme, model olma, davranış kontratı, sönme, tepki bedeli) kullanın bu tekniklerin kullanımı ilgili uzmanlardan yardım alın.
Çocuğun aşırı hareketliliğini ortadan kaldırmaya çalışmak çocuğu aşağılamak eleştirmek diğer çocukları örnek göstermek doğru değildir. Çocuğun güven duygusunu ve benlik saygısını örseleyecek bu davranışlardan kaçının.
- ÖĞRENCİNİN enerjisini boşaltabileceği ve doyum sağlayabileceği bazı uğraşlar edinmesine olanak tanıyın.
- ÖĞRENCİNİN olumlu davranışlarını görün ve hemen ödüllendirin.
- Okuldaki kuralları açıkça anlatın. Kurallara uymadığında neler olacağını açıklayın kurallara uymadığında yaptırımlar adil olmalı davranışın hemen ardından olmalıdır.
- Olumsuz davranışlarını hemen cezalandırmak yerine görmezden gelmeyi deneyin.
- Ne olursa olsun fiziksel cezaya başvurmayın. Fiziksel cezanın işe yaramayacağını sorunları daha da artıracağını unutmayın.
- ÖĞRENCİYE yerine getirebileceği sorumluluklar verin ve yerine getirdiğinde ödüllendirin. Çocuğunuzun benlik saygısını yükseltmek için çok sık ödül almasını sağlayın.
-Öğrenci velisiyle devamlı irtibat halinde olun.
- Değerlendirmeleri çocuğa göre uyarlayın. Zamana dayalı sınavları azaltın.
- Sınıfta kapı pencere gibi dikkat dağıtacak hareketli alanlardan uzak tutun.
- Sınıf rutinlerini açıklayın kuralları yazılı olarak sınıfın bir bölümüne asın.
- Problem davranışlar için davranış düzeltme programı hazırlayın.
- Denetlenebilir tekrar ve pratiğe dayalı bir öğretim tarzı geliştirin.
- İlgisi olan ve başarılı olduğu konularda sorular sorun ve ödevler verin.
- Küçük etkinliklerle çocuğun enerjisini boşaltmasına izin verin [okul1]
-ÖĞRENCİYE zamanı kullanmayı öğretin.
- Davranışların sorumluluğunu üstlenmeyi öğretin.
- Uygun davranış değiştirme tekniklerini (pekiştirme, ayrımlı pekiştirme, simgesel ödül biriktirme, model olma, davranış kontratı, sönme, tepki bedeli) kullanın bu tekniklerin kullanımı ilgili uzmanlardan yardım alın.
Çocuğun aşırı hareketliliğini ortadan kaldırmaya çalışmak çocuğu aşağılamak eleştirmek diğer çocukları örnek göstermek doğru değildir. Çocuğun güven duygusunu ve benlik saygısını örseleyecek bu davranışlardan kaçının.
- ÖĞRENCİNİN enerjisini boşaltabileceği ve doyum sağlayabileceği bazı uğraşlar edinmesine olanak tanıyın.
- ÖĞRENCİNİN olumlu davranışlarını görün ve hemen ödüllendirin.
- Okuldaki kuralları açıkça anlatın. Kurallara uymadığında neler olacağını açıklayın kurallara uymadığında yaptırımlar adil olmalı davranışın hemen ardından olmalıdır.
- Olumsuz davranışlarını hemen cezalandırmak yerine görmezden gelmeyi deneyin.
- Ne olursa olsun fiziksel cezaya başvurmayın. Fiziksel cezanın işe yaramayacağını sorunları daha da artıracağını unutmayın.
- ÖĞRENCİYE yerine getirebileceği sorumluluklar verin ve yerine getirdiğinde ödüllendirin. Çocuğunuzun benlik saygısını yükseltmek için çok sık ödül almasını sağlayın.
-Öğrenci velisiyle devamlı irtibat halinde olun.